Gautier Capuçon (cello), Frank Braley (piano)

klassiek
ma06.10.14

LOFZANG OP DE VERBEELDING

Welk repertoire plaatsen uitvoerders idealiter naast de welbekende Arpeggionesonate, opdat Schuberts fenomenale meesterwerk niet op eenzame hoogte zou komen te staan? Frank Braley en Gautier Capuçon, allebei grootheden met een warm engagement voor kamermuziek, zoeken het antwoord in de 20ste eeuw.

Geen vrijblijvend lappendeken aan impressies, maar een geconcentreerd portret van de cello: in zijn sonate klitte Claude Debussy komedie, kleur en kracht op onnavolgbare wijze samen.

Ongeveer een halve eeuw later markeerde Benjamin Brittens cellosonate een terugkeer naar klassieke vormstructuren. Hoewel het vijfdelig opgevat is, past dit werk structureel perfect binnen een lange traditie. Van een unheimisch openingsdeel tot in de wildernis van de brutale finale: Brittens taal moest duidelijk niet inboeten aan creatieve eigenzinnigheid.

Schumanns meer pittoreske Fantasiestücke zijn een prikkelend aperitief bij dit banket, dat door de patrons van het raffinement wordt opgeluisterd.

Blijf op de hoogte - Handelsbeurs nieuwsbrief

Ontdek ook de nieuwsbrief klassiek of jazz

Kom je wel eens vaker?
Neem een abonnement

Krijg korting en geniet heel het jaar van de beste plaatsen in jouw favoriete genre(s).

Tickets bestellen?